Felanmälan

LÄS MER

Information

Har du upptäckt något som behöver åtgärdas i den offentliga miljön? Via denna e-tjänst kan du enkelt felanmäla exempelvis trasig gatubelysning, skador på gator och trottoarer, nedskräpning i parker, trasiga toaletter, problem vid badplatser, hamnar, husbilsparkeringar eller andra kommunala anläggningar.

Anmälan skickas direkt till ansvarig enhet för åtgärd. För att underlätta hanteringen, ange gärna plats, typ av fel och bifoga bild om möjligt. Du kan följa ditt ärende via e-tjänsten och får återkoppling när felet är åtgärdat.

Vid akuta fel som innebär fara för person eller egendom, ring kommunens kontaktcenter på 0523–61 30 00.

Eftersom denna e-tjänst ligger på extern sida kommer du inte kunna hitta din ansökan när du loggar in på kommunens e-tjänsteplattform.

Du kan kontakta oss genom att skicka e-post till kommun@lysekil.se eller via kommunens kontaktcenter på telefonnummer: 0523 – 61 30 00

 


  • För att du ska kunna ta del av e-tjänsten behöver vi behandla personuppgifter om dig. Vi samlar endast in personuppgifter som krävs för att vi ska kunna tillhandahålla dig tjänsten och support.
  • Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter.
  • Du har också möjlighet att kontakta vårt dataskyddsombud. Om du har klagomål på vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att inge klagomål till tillsynsmyndigheten Datainspektionen.

Mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter finns att läsa på Lysekils kommuns hemsida